Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu aniżeli przekonując możliwego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

wideo wizytówki Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była wydajna musi nie tylko łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie oraz łatwy.